Mit tud a Toyota Prius?
Nagy durranás lesz az új Toyota Prius.
Milyen az igazán jó autó? Az egyik paraméter biztosan a gazdaságos működés lenne. Júliusban a Toyota bemutatott egy autót, melyet megdöbbentő választ ad erre a kérdésre.
Ha valaki rövid távú munkába járáshoz használja az autót, nem kell se üzemanyag se elektromos töltés az autónak.
Akkor mi hajtja? Napenergia.
A Toyota vette a korábbi plugin Priust és jelentősen fejlesztették az energiatermelését és felhasználását.
A korábbi modell tetejére kérhetett a vevő napelemet, ami 180 W teljesítményt tudott nyújtani. Ez kevés egy autónak, ezért csak a navigáció és a légkondicionálás számára adta az energiát. A Toyota az új modellhez a régi cellák helyett a Sharp-tól beszerzett modern nagyteljesítményű (34%-os hatékonyságú) háromrétegű cellákat. Ezek az indium-gallium-foszfid (InGaP), a gallium-arzenid (GaAs) és indium-gallium-arzenid (InGaAs) rétegeket tartalmaznak.
Ráadásul ezek az új cellák nem hagyományos cellák, hanem 0,03 mm vastag vékonyfilm cellák. A film rugalmas, hajlítható, így felvihető a Prius ívelt vonalaira és ezáltal ki tudták használni az összes felületet. Így már nem csak az autó tetejét, de a motorháztetőt és a hátsó ferde és ívelt ajtó tetejét is be tudták borítani vele.
A végeredmény egy 860 W összesített teljesítményű napelem rendszer lett. Ez már alkalmas teljesítmény arra, hogy akkumulátorba gyűjtse az autó és felhasználja a meghajtásban. Mindennapi használat mellett ez a Priusz 44,5 km-re elegendő energiát gyűjt be az akkumulátorába tisztán a napelem rendszeréből. Tehát ha valaki csak helyi ingázáshoz használja az autó, akkor ez elegendő is lehet számára.
A Toyota már évtizedek óta gyárt hibrid autókat. Ez az autó, (mely már közúti tesztek alatt van,) rövid időn belül felkerülhet a kínálatukba, mielőtt még elindul a 2020 végére ígért teljes elektromos autó kínálat bevezetése.